💢 احداث جاده مواصلاتی بام-چکنه پل ارتباطی دو استان

جان تازه به پروژه ملی با هم اندیشی و وفاق مسئولان و نمایندگان دو شهرستان همجوار
بخشدار سرولایت با اشاره به برنامه بازدید دکتر سلیمانی و مهندس رستمی، دو نماینده شهرستان های نیشابور بزرگ و دکتر قوامی نماینده مردم شهرستان های اسفراین، بام و صفی آباد خراسان شمالی از جاده اصلی اسفراین،چکنه،قوچان به همراه شافعی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری نیشابور ، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ، پیمانکار ومهندسین مشاور طرح و جمعی از اعضای شورای اداری بخش سرولایت در روز پنج شنبه و پایانی هفته اظهار کرد: این پروژه به منظور ایجاد یک کریدور جدید بین تهران- مشهد و ارتقای شاخص راه های منطقه شناسایی شده و تکمیل کریدور شرق کشور به لحاظ کوتاه شدن طول سفر، ارزش بسیار بالایی دارد، ضمن این که تکمیل این محور ترانزیتی از نظر بینالمللی نیز مزایای فراوانی برای کشورهای مشترک المنافع دارد.
مهندس صدیقی خاطرنشان ساخت:فاصله 1944 کیلومتری مرز سرخس (ورودی به ترکمنستان) تا بازرگان(ورودی ترکیه به ایران) مسافت بسیار طولانی بود که میتوانست با عبور هر کامیون درآمد خوبی برای کشورمان داشته باشد وکاهش مسیر۴۴۰کیلومتری دسترسی به پایانههای مرزی سرخس،لطف آباد وباجگیران از این محور به ۲۲۰کیلومتر علت انتخاب این محور بوده است.
نماینده عالی دولت در سرولایت تصریح کرد: پروژه ملی بزرگراه محور قوچان- چکنه- بام- اسفراین- سنخواست- جاجرم- میامی در قالب یک پروژه ملی، باعث ارتقای شاخص راههای خراسان شمالی و استانهای خراسان رضوی و سمنان میشود که میتواند یکی از شریانهای ارتباطی و اقتصادی مهم کشور باشد بطوریکه این محور بکر، مناسب و جایگزین خوبی برای محور اصلی تهران- مشهد از سمت سبزوار- نیشابور و راه دسترسی مناسب برای محور مشهد- قوچان- شیروان- بجنورد به سمت گلستان است.
وی گفت: تکمیل و راه اندازی ۳۰کیلومترطول مسیر جاده ای و ۱۶۰ کیلومتری اسفراین- قوچان که باعث کوتاهی ۷۰کیلومتری مسافت سفر اسفراین به مشهد می شود تحت عنوان پروژه ملی بام- چکنه از سال۱۳۸۸ بین دو استان خراسان رضوی و شمالی درحال احداث بوده که چندین سال متوالی است معطل اعتبار ملی جهت تکمیل و راه اندازی مانده است.
صدیقی اثربخشی بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس در دو ماه گذشته از محورهای جاده ای نیشابور را مورد اشاره قرار داد وبا تشکر از پیگیری نمایندگان و فرماندار شهرستان در رفع اینمشکل چندین ساله افزود: بازدید سه نماینده شهرستان های همجوار از دو استان خراسان رضوی و شمالی بر اهمیت این موضوع می افزاید و این مهم تا آنجاست که در بازدید امروز علاوه بر تعهد تامین بخشی از هزینه های پیمانکار ، بر تداوم و شروع مجدد فعالیت و اتمام عملیات احداث این پروژه ملی تاکید شد.
بخشدار سرولایت ادامه داد: از۳۰کیلومتر مسیر چکنه- ینگجه ۱۱کیلومتر آن زیرسازی و آسفالت شده است که با اضمحلال این ۱۱کیلومتر و توقف ادامه عملیات در سنوات گذشته ، این مسیر مجددا بازنگری و ادامه آن پس از زیرسازی تا اواسط سال۴۰۴ آسفالت خواهد شد.
وی تغییر نگاه چند ساله اخیر مسئولان اجرایی به این منطقه که باعث امیدآفرینی و اعتمادسازی مردم این خطه شده است را از نقاط برجسته و روحیه میدانی و مردم مداری مسئولان فعلی شهرستان نیشابور دانست و خاطرنشان کرد: توسعه متوازن و همه جانبهای در این منطقه مورد انتظار بوده که از مطالبات دیرینه اهالی این منطقه است و خوشبختانه در طی سالیان اخیر، محقق شدن بخش زیادی از آنها را مردم بصورت عینی شاهد بوده اند و در این راستا و در ادامه اینمسیر، اتحاد و مشارکت اجتماعی بالایی در حال شکل گیری است.
صدیقی ادامه داد: ساخت مرکز خدمات رفاهی جاده ای باتوجه به تردد میانگین شبانه روزی بیش از هزاردستگاه ترانزیت و خودروهای سبکوسنگین از اینمنطقه ، رونق اقتصاد گردشگری و جاده ای، ارتقاء درجه راه، دوبانده شدن مسیر و همچنین ایمن سازی و… از ضروریات و مطالبات چندین ساله اهالی و مردم این منطقه است.
بخشدار سرولایت با اشاره به اینمطلب که اولین راه جلوگیری از اسراف بیت المال، اتمام پروژه های ناتمام است، تصریح کرد:امروزه حمل و نقل یکی از اجزای مهم توسعه ملی محسوب می شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشور دارد که امیدواریم این پروژه نیز با تزریق اعتبار، جان تازه ای بگیرد.