اطلاع رسانی

‍ 💢 طرح های تبلیغات محیطی باید قبل از اکران در تابلوهای شهری مجوز دریافت کنند

طرح های تبلیغات محیطی برای اکران در تابلوهای شهری و نمایشگرها باید مراحل اخذ مجوز را طی کنند.

مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: تبلیغات محیطی عبارت از کلیه تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری، پارچه‌ای، فلزی، رایانه‌ای،نمایشگرها، ‌متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه برای معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هر نوع فعالیتی که برای اطلاع‌رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها، راه‌های مواصلاتی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، ‌ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و سایر اماکن عمومی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

نرجس مقدم پاشا افزود: بر اساس مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور در تاریخ‌ ۸۵/۳/۱۷ و همچنین مصوبه شورای معین شورای عالی انقـلاب فرهنگـی در جلسـه ۱۹۸ مـورخ ۸۸/۱۱/۲۷ بر اساس تفویض جلسه ۶۳۸ شـورای عـالی انقـلاب فرهنگـی، سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطـی تدوین و ارائه شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل ارشاد استانها وشهرستانها وظایف نظارتیِ مشخصی در این راستا دارند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس کلیه تبلیغات شهری و محیطی باید از طریق کانونهای آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد و هیچ سازمان و نهادی نباید رأساً در این زمینه اقدام نماید.

مقدم پاشا یادآورشد شد: بر مبنای ماده ۴ مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور، کلیه مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی موظف اند برای اجرای طرح های تبلیغاتی قبل از اکران عمومی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل فعالیت خود مجوز اجرای طرح دریافت کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس ماده ۵ مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور ،مسئولیت محتوای طرح تبلیغاتی و اجرای آن در چهارچوب قوانین موضوعه و مقررات جاری و دستورالعمل های اجرایی تبلیغات با مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی می باشد و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وشهرستان ناظر به حسن اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی بوده و در صورت احراز تخلف برابر مقررات اعمال قانون خواهند کرد. مقدم پاشا ادامه داد : بر اساس قوانین موضوعه ی فوق؛ تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ فساد و عقاید خرافی‌ یا مخالف‌ ادیان‌ رسمی‌ کشور باشد- تبلیغاتی که موجب‌ توهین‌ به‌ ادیان‌ رسمی‌ کشور، آداب‌، رسوم‌، قومیت‌ها، لهجه‌ها و گویش‌های‌ مختلف‌ شود- تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ تخریب‌ محیط‌ زیست‌ انسان‌، جنگل‌ها، مراتع‌ و منابع‌ طبیعی‌ و زیستگاه‌های‌ طبیعی باشد- تبلیغاتی‌که القاء وحشت‌ و خشونت‌ کند- ترویج‌ زبان‌ بیگانه‌، غلط‌ نویسی‌ و غلط‌ گویی‌ در تبلیغات- تبلیغاتی که تولیدات‌ داخلی‌ را بی‌ ارزش‌ نشان‌ دهد و… ممنوع است و اجازه اکران در تبلیغات محیطی به آن داده نمی شود.

مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همیاری نهادها و سازمان ها و دستگاههای اجرایی و نظارتی بتوانیم در ساماندهی مطلوب و شایسته تبلیغات محیطی در شهرستان نیشابور گام های ارزنده ای برداریم.

سیدباقرمیرعلمدار- روزنامه نگار

مشخصات مجوز

مجید پورسعید

خبرنگار نیشابور آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا