پایان یک دهه انتظار و تحقق یک رؤیا/ 💢بیمارستان سوم نیشابور با پیشرفت ۹۸ درصدی در مرحله نصب تجهیزات قرار گرفت

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، در حاشیه بازدید از بیمارستان سوم این شهرستان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران محلی صورت گرفت، گفت:امروز شاکر الطاف الهی هستیم که با همدلی و تلاش مستمر مسئولان، بیمارستان سوم نیشابور در آستانه افتتاح قرار گرفته و بهزودی شاهد بهرهبرداری رسمی از این پروژه ملی خواهیم بود.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۴ افزود: ساخت این بیمارستان به دلیل مشکلات متعدد در زمینه تأمین و تخصیص اعتبارات، طی سالهای گذشته با فراز و نشیبهای زیادی مواجه بود و در مقاطعی حتی بهطور کامل متوقف شد. اما با پیگیریهای مستمر مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی و ورود به مرحله نصب تجهیزات پزشکی هستیم.
فرماندار ویژه نیشابور با بیان اینکه این شهرستان به دلیل جمعیت بالا و نقش محوری در ارائه خدمات درمانی به شهرستانهای همجوار همواره با کمبود فضای بیمارستانی مواجه بوده، ادامه داد:
بیمارستان سوم در زمینی به مساحت ۹/۲ هکتار و زیربنای ۱۶٬۰۰۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده و با ظرفیت ۲۰۵ تخت (شامل ۱۷۵ تخت مصوب و ۳۰ تخت ستارهدار)، گام بزرگی در ارتقاء زیرساختهای درمانی منطقه خواهد بود.
دونده همچنین خاطرنشان کرد: با بهرهبرداری از این بیمارستان، سرانه تخت بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از ۱/۰۵ به ۱/۲۷ تخت به ازای هر هزار نفر خواهد رسید؛ هرچند هنوز با میانگین کشوری که در سال ۱۴۰۲ معادل ۱/۹۴ بوده، فاصله وجود دارد.
وی در پایان، با قدردانی از زحمات شبانهروزی مسئولان در طول سالهای گذشته، افزود:امیدوارم روزی فرا برسد که شاهد خالی بودن تختهای بیمارستانی، بهدلیل سلامت کامل مردم، باشیم. همچنین لازم میدانم از تلاشهای دلسوزانه جناب آقای دکتر مظفری، استاندار محترم خراسان رضوی، معاونان، مسئولان استان و شهرستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بهویژه سرکار خانم دکتر دوستپرست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، که نقش کلیدی در تحقق این پروژه داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.
فرماندار ویژه نیشابور همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده بسیار نزدیک، با حضور مسئولان ملی و استانی، شاهد افتتاح رسمی این پروژه ملی باشیم.



